Olet täälläEtusivu Asiakastiedon kirjaamisella on olennainen merkitys

Asiakastiedon kirjaamisella on olennainen merkitys

Julkaisun nimi: 
Asiakastiedon kirjaamisella on olennainen merkitys
Tekijä: 
Pitkänen, T., Kaskela, T. & Inkinen, M.
Ingressi: 

Hoidon aikana kirjataan tietoa asiakkaan tilanteesta ja hoidon etenemisestä. Haastetta on siinä, miten kirjaaminen pystytään ohjeistamaan ja toteuttamaan niin, että mahdollisimman pienellä vaivalla saadaan tietoa erilaisiin tarpeisiin.

Julkaisukieli: 
Suomi
Julkaisumuoto: 
Ammatilliset lehdet
Liittyy hankkeeseen: 
Rekisteritutkimus asiakaskunnasta
Julkaisuvuosi: 
2013
Julkaisun tiedot: 

Tiimi 2/2013, s. 26-27

Lyhyt kuvaus: 

Hoitotyössä kirjaamisen tarkoituksena on ensisijaisesti tukea hoitotyötä ja työntekijöiden välistä yhteistyötä. Kerätyn tiedon hyödynnettävyyden näkökulmasta on tärkeää, että kirjaamiskäytännöt ovat selkeitä ja niitä noudatetaan. Kirjattua tietoa voidaan hyödyntää hoitotyön lisäksi toiminnan arvioinnissa, tulevan toiminnan kehittämisessä ja tutkimustyössä. Artikkelissa tarkastellaan yhden helsinkiläisen A-klinikan asiakaskäyntien ja hoitokirjausten määrää 20 vuoden ajalta. 
 

Linkki julkaisuun: 
avaa linkki tästä
Julkaisutyyppi: